First things first: KUL MED NYA LÄSARE I BLOGGEN! Hejsvejs damer, I see you.

Lite tränings uppdatering. Jag bänkar 40 kg totalt med flera reps så där stabilt utan svårighet. Jag tänker dock inte öka vikten än, utan jag vill hålla mig här ett tag till. Fokus är på teknik innan jag lägger på mer. När det börjar kännas alldeles för lätt,  blir det dags att öka känner jag. Men inte än.

Jag tränar fortfarande fem gånger i veckan, alla vardagar. Visst känner jag mig nöjd MEN jag har så svårt för å träna när jag är i min cykel. Är det bara jag som ligger hemma och slappar i soffan med Ben & Jerry i famnen och tänker «näe, inte idag»? Vissa dagar får man bara anpassa sig, och det är okej. Träningen finns kvar ändå. Meeeen det är lite surt att jag skippar tre/fyra träningspass i början av min kvinnliga cykel. Någon som har tips på hur jag kan göra?

Denna vecka har bestått av tre aktiviteter. Familjetid, mat och sömn. I måndags var jag på brunch, och tisdagen bestod av familjetid och god mat vid vårt koloniområde. Igår följde jag med syrran till hennes fotbollsmatch – och ja, vi skrek som galningar. Vi är inte bara en scoutfamilj som gillar att plocka svamp och äta harar, vi är också en galen sportfamilj haha!

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. I 8 maj 2025 11:28 at 11:28 - Svara

    40 kg!!? TabarkAllah! Bänkar personligen 10 kg nu hoppas på snabb progression ;)) Tränar du möjligen även calisthenics, finner det super roligt!

    • Bint Dahabi 8 maj 2025 11:41 at 11:41 - Svara

      😌 yessss! Skivstången väger 20 kg och så har jag 10 kg på vardera sida så det blir 40 kg totalt! Kroppsviktsträning är WOW men jag har ingen kunskap kring hur man går tillväga rent praktiskt.. rekommenderar du något särskilt TikTok konto för nybörjare hehe? 🧚🏼‍♂️

      • I 8 maj 2025 12:23 at 12:23 - Svara

        Är själv ganska ny men tips är att söka runt på youtube så hittar man olika övningar för ens nivå! 🌼💪🏾

  2. aA 9 maj 2025 14:10 at 14:10 - Svara

    Jag minns förut att du skrev att du brukar gå till en nagelsalong där du bor, ber du med naglarna eller hur gör du? 🙂

    • Bint Dahabi 9 maj 2025 14:22 at 14:22 - Svara

      Yes det stämmer! Jag brukar följa med mina systrar när de fixar akrylnaglar, men jag fixar inte akrylnaglar själv. 🧚🏼‍♂️ och de brukar oftast göra det när de är i sin kvinnliga cykel.