Smått fika har blivit lite av ett, hmm… återkommande mönster för mig, haha? Det blir ju så humlans gött, och lite av en belöning när man ändå aktivt tränar fem gånger i veckan. Sweets [...]
Hah! Klart jag INTE gör. Men det är exakt vad Ebba och resterande träsktroll verkar drömma om. Synnerligen efter hennes osmakliga framträdande i måndags. Snark. För någon som har burit ansiktsslöja i minst 9 [...]
«Jag trodde INTE att du var insatt i träning.» «Va? Jaha.. är du en sån där träningsbrud?» «Jag trodde INTE att du var så vältränad å sånt...» «Oj! Det syns inte på dig att [...]
FRÅGOR OM ANSIKTSSLÖJAN (NIQAB) DEL 2 Fråga: Föräldrar som från ingenstans säger att jag inte får bära niqab??? Schsch! Lyssna på dina päron. Nä skämt å sido men jag tänker så här: om det [...]
FRÅGOR OM ANSIKTSSLÖJAN (NIQAB) DEL 1 Fråga: Min fråga är hur kunde du hålla dig motiverad till att ha det under en så lång tid? Jag har mina toppar men framförallt dalar, och motivationen [...]
POV: sjalen som täcker ansiktet (utom ögonen) heter «niqab» på arabiska men jag har valt å översätta det till «ansiktsslöja», och jag använder det ordet som allra mest, synnerligt när jag bloggar eller talar [...]
Som en ansiktsbeslöjad kvinna dessutom! Alltså, det är inte så dumt hörni. Det är sjukt underskattat men jag gillar det. Jag gillar att äta en varm mozzarella fralla ute själv, det är något harmoniskt [...]


