Well, du är uppenbarligen icke ensam. Ingen är mer stressad än en 25-32 åring som tror att tiden börjar att ta slut. Jag tycker minst sagt att det här skedet i livet kan vara JÄTTE överväldigande eftersom samhällets press och förväntningar ökar som in i ärtans.

«Vart är din karriär på väg?»

«När ska du gifta dig?»

«När ska du skaffa barn?»

All these questions och min biologiska klocka säger själv inget annat än tick-tack. Och det gör ju saken bara värre??? I mean.. det ÄR kvävande, och just detta resulterar ju till att vi känner att vi har ont om tid.

Fast egentligen är det väll vi som har all tiden i världen? Som min älskade Nihayat brukar säga: Du lever, eller hur? Då har du fortfarande möjligheten till att ändra din situation och kämpa för det du vill. Ingen annan kommer att göra det åt dig än du själv.

Vad är ni stressade över? Be honest och kommentera anonymt.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar