«… när du åldras vill du ha en enkel lycka. Hemkomfort, tystnad, familjetid, och en miljö där det inte finns några intriger eller billig show-off.»
Låt mig säga så här: det har varit en väldans upp och ner vecka må jag klämma in i mitt skrivande. De senaste dagarna har varit både rätt så najs och tröttsamma då dagarna har gått i en högre takt både hastighets- och distansmässigt. Och idag behövde jag en liten paus från allt – kommer förmodligen göra det hela veckan ut. Gumman behöver återhämta sig för att ladda in nya krafter och ny energi…
Jag kan stolt säga att träningen har gått prima, och det är typ det enda jag gör nu för tiden. Jag tränar, möter upp mina små systrar på en fika eller lunch under vardagarna eller efter mitt sista arbetspass på fredagar, jag socialiserar mig med vänner via långa Face-Time samtal och långs ljudmeddelanden på WhatsApp och nöjer mig gott och väl med det. Yup that’s mi. Och ibland är det mycket som händer under dagen, saker som kan vara både svåra och konstiga att hantera men hur som helst jag är tillbaka, och jag antar att jag kommer och går i perioder haha so please be nice.
Idag vaknade jag straxt innan sex på morgonen. När jag tittade ut genom fönstret var det fortfarande kolsvart ute, inte ens fåglarna var vakna och mina två damer låg bredvid varandra på deras pinne så sött och sov. Jag bytte deras vatten och hällde i nya frön i deras skålar och begav mig till bussen. Idag skrev jag en jätte lång salstenta på hela sju timmar, dvs med rast och lunch emellan så klart men det var en lång dag och jag var så trött mot slutet. Kom hem sliten men utförde i alla fall lite daughter duties, och sedan åt jag kvällsmiddag med pappsen. Nu känner jag mig klar för dagen. Har typ legat och scrollat på mobilen och tagit igen några meddelanden och varit sällskaplig på instagram men nu orkar inte ögonlocken hålla sig vakna så jag säger godnatt och adjö! Vi ses snart, boesos!






Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.