Med så här många blogginlägg är det nog rätt så tydligt med att jag inte är vegetarian. Som jag skrev i ett tidigare inlägg «atm: mina favoriter» så fick ni lära känna den allätaren jag faktiskt är. Men jag har däremot verkligen inget emot att pröva å vara vegetarian, under en månadsprenumeration eller så. Av erfarenhetens skull men även på grund av den hälsosamma biten. Tyvärr är det dock inte lika lockande att vara vegetarian när hela familjen sitter och gnager på kött som har marinerats i flera härliga kryddor och örter rakt upp i nyllet på en. Det måste liksom vara ömsesidigt.

Äter ni frukost? Om du vill få en bra start på dagen med både energi och fokus så ska du verkligen lära dig att inte hoppa över frukosten. Tyvärr äter jag sällan frukost till vardags, det är bara en vanesak tror jag. När jag var yngre gick jag till skolan med tom mage även om mina kära föräldrar gång på gång (i princip flera års tid) uppmuntrat mig att äta på morgonen även om det bara så var något litet «Binti, få åtminstone i dig en macka, en frukt och ett litet glas mjölk». I dagsläge dricker jag ett stort glas apelsinjuice och äter en frukt och sen är jag igång. Lite har jag väll uppdaterat? Det är sällan jag äter en ordentlig frukost, men det sker åtminstone ibland. Äter ni frukost eller skippar ni också den mestadels?

Pss! Persikorna och favorit blommorna på framsidan av boken har jag målat själv. Är väldigt nöjd med den målningen, kan även använda den som en bricka. Hoppas det lockar mig till fler bra frukostar <3

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. smw 5 februari 2023 10:58 at 10:58 - Svara

    Personligen så är en morgon utan frukost error känsla. Är den typen som hellre kommer sent än skippar, det är en hel process av avkoppling och utan det känns det som att nåt fattas. Ska jag bruncha är det samma sak, är oftast den enda som trallar dit med magen full redan 😅

    • Bint Dahabi 6 februari 2023 23:19 at 23:19 - Svara

      🤍 men allahumma baarik, om jag bara kunde 🙁

  2. Multimona 6 februari 2023 20:14 at 20:14 - Svara

    Så fin målning allahumma baarik. Jag kompromissar sällan med mina frullar ☺️

    • Bint Dahabi 6 februari 2023 23:18 at 23:18 - Svara

      🥹🦋 tack snälla, känns speciellt att få detta från just dig!?