





Jag älskar lax. Skaldjur. Och grönt! Jag skulle nog kunna leva på bara det då det ändå går att odla i princip allt i sin egna trädgård. Och fisken går ju att hämta från sjön. Sedan är jag inte så där jätte förtjust i att fiska som mamma men det är rätt härligt att sitta på bryggan en varm sommardag och invänta napp i typ en evighet. Tyyyyp. Aja, men visst ser det löjligt gott ut? Tänk att grönt kan vara så HUMLANS gott när man väll piffar till tallriken med skaldjur eller korv och ägg. Ett annat tips är att ha i fetaost och ersätta riset med sötpotatis ifall föredrar det. Gillar ni också sånt här? Vad säger ni, hiss eller diss?
HISS ej en rålax typ av person är rädd för salmonella men lagad lax med ris och chillisås måste va bland de godaste och äta. Sen ska man inte glömma en kall vimto till maten😍
Vimto… men mums! Behövde googla upp det för jag hade ingen aning om vad det var för något. Haha lät som en sås till laxen men nu förstår jag att det ska klunkas! Tack hörru 😘
Hahha! Ingen fara testa sen skriv vad du tycker hehe. De finns olika varianter ena som man späder ut med vatten och typ socker och is. Och en som är kolsyrad vardera är goda och finns och hitta hos någon amos kiosk. ✨