Gårdagens tenta gick helt ok ändå. Det positiva med mitt senaste plugg är väll att jag numera kan beskriva nervsystemets kommunikation utförligt och nyanserat. Sedan vet jag inte ifall den informationen är jätte relevant i dagsläge egentligen men den kunskapen finns i mitt huvud i vart fall. Såååå… nu sitter gumman framför skrivbordet med benen uppe. Jag känner värken i benen från förmiddagens träningspass. Körde riktigt hårt idag med tanke på att jag suttit fastklistrad med baken framför skrivbordet i två hela dagar. Nu smuttar jag på en varm kopp te i handen med mjölk och hela kardemumma kärnor. Jag dricker sällan te men ikväll blev jag lite sugen på det.

Vet ni, jag har börjat med en udda grej. Jag har börjat att ljuga för mig själv. Alltså på riktigt damer. Jag ljuger till mig själv OM MIG SJÄLV.
Nä-äeh, jag är inte galen men hör här, låt mig förklara. Det hela började med att jag fick lite inspiration från Colleen Hoovers spänningsroman Verity. Den boken var, just for the note, riktigt ruskigt bra. Dock innehåller boken vissa olämpliga scener som jag personligen tycker att man kan bläddra förbi. Och nä, det var inte i de stycken som jag fann inspirationen ifrån haha. Hela grejen går ut på att en utav huvudkaraktärerna i boken skriver om sig själv ur ett osant perspektiv vilket blir en slags terapi där man ljuger för sitt undermedvetna och bygger upp en falsk bild om sig själv för att antingen bearbeta ett trauma eller motivera sig själv till den person man vill vara. Fatta vad coolt ändå!
Jag har genom åren insett hur pass viktigt det är med att dagdrömma, och helt ärligt dagdrömmer jag konstant hela tiden. Jag drömmer om bättre versioner av mig själv, bättre dagar, att jag avklarat flera mål och jag drömmer en god framtid mm. OCH DET mina damer har lett till en stor förändring i min vardag. Jag är mycket mer kreativ, energisk, positiv, blickar framåt, är sökande och vågar b.la pröva på nya saker som jag förr inte trott att jag kan göra. Exempelvis att gymma utan sjal i ett mindre kvinnogym där varken folk fotar och filmar utan att fråga andra om lov och där personalen aldrig är på plats (jag tränar på obemannad tid). Eller att bada ute vid avskilda klippor mm. Listan är lång. Allt detta på grund av mitt dagdrömmande.
I min super privata och personliga dagbok skriver jag att «jag klev upp ur sängen vid 7 tiden utan att skrolla i mobilen. Med raska steg gick jag ner till köket, bryggde mig själv en liten kopp kaffe med havremjölk. Åt en proteinrik frukost, helst rostade mackor med färskost och laxskivor med persilja, salladslök och dill. Strax därpå tog jag på mig mina träningskläder, satte på mig dojorna och tog mig ut på en 5 kilometers joggingtur» osv osv. Fast i själva verket gjorde jag inte det här. Egentligen klev jag upp vid 8:30, ålade i sängen med mobilen i handen. Skrev ett utkast som jag inte publicerade, kollade min mail, skrollade lite på Instagram och besvarade viktiga meddelanden på WhatsApp. Åt en långsam frulle samtidigt som jag kollade gårdagens friidrottstävling. Frukosten omfattade mackor fast utan lax och dill och vid 11 tiden gick jag ner till gymmet och resten är historia. Så hela grejen med det här ljugandet är att boosta själen med energi och förhoppningar. Att kunna forma min livsstil exakt som jag vill ha den och förhoppningsvis leder det till en förändring i min vardag sakta men säkert.
Men! Detta kan ju rentav bli destruktivt och ge en motsatt effekt av det hela. Att ljuga är väll aldrig bra egentligen så man får väll försöka finna ett lagomt måttband som passar en själv.


Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
Detta lät som en väldigt intressant strategi. Påminner lite om att reda ut för sig själv vem man vill vara och handla därefter. Har du läst Atomic Habits?
Men visst gör det! Och det funkar liksom haha. 😌
Nää-ej jag har inte läst den boken trots att väldigt många tipsat om den. Jag kanske borde ta en titt på den.. föredrar att läsa på svenska men ska ge den ett försök på paddan då den är lite dyrare att köpa hem. Tack hörru! Alltid glad att läsa dina återkopplingar, tack.
Så sant, fake it until you make it!
😍🤏🏿
🤏🏻🤏🏻😉
Så sant, fake it until you make itttttt
// nusi
Den finns på svenska! 1% metoden tror jag kanske den heter?
YES!