Smått fika har blivit lite av ett, hmm… återkommande mönster för mig, haha? Det blir ju så humlans gött, och lite av en belöning när man ändå aktivt tränar fem gånger i veckan. Sweets By Camilla i Mall of Scandinavia, har ni varit där?




Jag hade en superdag idag. Vaknade upp med en stark känsla av att erövra världen. Och det är fantastiskt att känna så tycker jag. Att känna hur min Skapare gång på gång välsignar mig i livet. I mina relationer. Framför allt i min relation till Gud. Om drygt en månad har denna brutta burit ansiktsslöja (även kallat ”niqab”) på heltid i tio år. TIO. Inte en enda dag har gått utan att jag klivit ut genom dörrn med min ansiktsslöja. Tio år. Ofattbart vad tiden flyger. Och jag kommer aldrig att ta det här för givet. No, I’m not married, så jag bär inte detta plagg för en ”hubby” som folk oftast antar. Jag har burit detta plagg för min Skapares skull, Al-Khaliq som färgat himlen så där blå som på fotot. Om det är något jag lärt mig i livet så är det att dyrkan ALDRIG är begränsad till ett enskilt moment, eller ett plagg. Guds välbehag går att sökas på så många olika sätt. Särskilt genom ens föräldrar – något som tyvärr ofta glöms bort idag???
En annan fin aspekt som livet har lärt mig – och det är även något jag uppskattar med min egen personlighet – är att jag aldrig mer utsätter mig själv för sällskap där jag mår dåligt. Eller där min tro riskerar att försvagas. När jag väl har bestämt mig för att lämna en relation, lämnar jag den helt! Jag sätter inte mig själv i en ny situation där hela min fritid går ut på att älta och pika på det sällskap jag valt att lämna. För i längden blir ilska, bitterhet, kanske eventuellt baktal, bara en äcklig gyttja som binder mig kvar till ruta MINUS ett.
Därför älskar jag att jag kan ta vissa situationer i livet med en klackspark UTAN att känna ryckningar i kroppen av att snegla tillbaka. Är en relation dålig, så är den dålig. BLOCK. Tack Gud för att du givit mig insikt, alhamdulillah muschos.
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
🧨💯😭
🤲🏾❤️
I’ve been to Sweets by Camilla in Sturegallerian, but not in MOS, hehe.
TAKBIR !!!!
Ser härligt ut 😍 Om du inte har testat Camillas princesstårta cookie så tycker jag att du ska göra det med detsamma 🙏
VISST är den larvigt god? 😭 Förstår hypen 🤤
Jag hade önskat du var mer transparent och faktiskt besvarat de senaste hetsiga kommentarerna som fanns under de 2 tidigare inlägg. Det är lite tråkigt att se dig uppmana till dina läsare att kommentera anonymnt men sen ta bort det som inte går i linje med ditr perspektiv.
Jag uppskattar din sårbarhet och mod att prata om sånt här, det kan bli känsligt. Men om du har valt att prata om detta öppet så måste du vara redo också på att få konstruktiv kritik och besvara de. Jag vet att du kan och är mycket vis och klok för att göra det. Det hade lyft trovärdigheten i bloggen men också förtydligat var du står.
Vad är anledningen till att du ”gömmer dig” bakom anonymitet? 👀 (du måste inte svara om du inte vill).
Nej, precis. Tyvärr vännen. Allt får inte min uppmärksamhet, och det är ett medvetet val. Särskilt inte tjafs och hets.
Vad för skillnad gör det om jag skriver anonymt / med mitt namn? Jag står för vad jag skriver och säger öppet och dolt. Bemöt vad som faktiskt skrivs och inte VEM som skriver.
Dessutom var det få som uppträdde sig dåligt (sånna som kände sig träffad antar jag). Allt annat var diplomatiskt.
And so do I dear, jag står öppet (*literally) för det jag skriver och må Allah vägleda mig i mina tillkortakommanden.
Min blogg är inte här för att leva upp till dina krav, but hey! Starta en egen. 💅🏻 Kram.