




Jag ska vara helt ärlig med er. Jag älskar att jag tränar fem gånger i veckan med två dagars vilan såklart: jag är inte helt galen haha. Dessutom har jag kommit igång med att läsa min bok som jag påbörjade i början av tjugotjugofem men som jag låtit stå och damma i hyllan. Boken har bokstavligen bara legat och blängt på mig varje gång jag gått förbi. Förra veckan åkte jag till Sollentuna och tränade med min väninna. Gymmet var asnajs så pass att jag åkte dit igen. Och vet ni vad? Nästa vecka drar jag dit ännu en gång.
Jag är inte så värst petig med vad jag äter. Jag äter allt. Allt förutom läsk, mängder socker och sånt som innehåller en massa gegga av färgämnen. Hemma har vi börjat köpa «Nöt & Grönt» – det är precis vad namnet lovar… en nötfärs som innehåller lika många delar nötkött som grönsaker (morötter och blomkål). Billig är det också, 49 kr för 500 gram på Willys. Är jag jätte förtjust i den köttfärsen… eeh, njaa inte riktigt. Jag älskar ju kött, så det känns lite konstigt i konsistensen, men den är faktiskt förvånansvärt god. Typ så att man tänker okej, det här funkar ändå när man tuggar.
Så ja – träningen rullar, läsningen är igång, och livet känns ganska härligt just nu. Men som i vanlig ordning (lol) så är det inte så mycket som händer i mitt liv (tackar Gud för ett dramafritt liv). Den här sommaren har jag ingen som helt aning om vart i världen jag lär vara. Jag vill spendera min sommar i hemlandet, men samtidigt funderar jag på att jobba och vara mer aktiv med årets odling. Jag och mamma har redan börjat vända jord, och löken vi planterade inomhus strax innan Ramadan har redan vuxit till sig så nu har vi flyttat ut löken till gården. Lika bra att odla en massa grönsaker och rotfrukter nu när priserna är skyyyyhöga!
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.