Idag är jag så glad att jag tjoar högt och öppnar armarna för världen och upprepar tyst för mig själv «alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah muschoooos». Jag ler med hela mitt väsen och jag vill inte att känslan ska ta slut.
Nej jag ska inte gifta mig. Men OM jag skulle göra det så skulle jag givetvis skriva ett blogginlägg strax efter bröllopsdagen – IFALL jag fann tid så att säga. Jag skulle i vart fall göra mitt yttersta till att uppdatera er för jag älskar att blogga, synnerligt när ni är så många nya här. Norge toppade förut min statistiklista och låg på andra plats på länder som läser min blogg mest men nu har Saudiarabien tagit ledningen över Norge! Assalamu ’alaykum ya banaat, ahla, I see you. <3
Fredag! Härliga soliga fredag. Det är den femte dagen på rad den här veckan som jag styrketränar med full tank och jag mår prima! Det är så sjukt vad min mage tål. Utan å överdriva så har jag sex rutor på magen — damer skärpning! Jag menar ju MUSKLER, haha inte sex knölar eller så, common be nice. Jag har vågat hämta vikter från det allmänna gymmet som jag sedan släpar in till kvinnornas gym. I början tyckte jag att idéen lät super pinsam «Bint Dahabi ska du gå HELA VÄGEN till den stora salen i din fladdriga kåpa och ansiktsslöja för att hämta hantlar där ingen INGEN ansiktsbeslöjad lady ALDRIG NÅGONSIN satt sin fot i?» varpå jag svarade till min andra hjärnhalva «Äh! Asså vem bryr sig?». Och helt ärligt så brydde sig INGEN. Ingen brydde sig eller stirrade mot mitt håll. I vart fall inget jag såg eller hörde. Ja alltså tyvärr är det begränsat med antal hantlar och vikter på kvinnogymmet och det stör mig nu när jag börjat bära lite mer än 10 kilo på vardera arm. Don’t worry, jag bär bara det jag känner att kroppen klarar av och jag älskar känslan efter ett träningspass!
Resten av dagen har spenderas i vårt kolonilott. Jag har odlat rödlök, gul lök, rödbetor och koriander (euw men koriander är till far). Gillar ni koriander? Solen är fortfarande uppe och håller kroppen varm. Det är långt tills middagsbönen träder in. Fåglarna sjunger likt en vacker orkester och livet kittlas lite extra idag.




Jaaa koriander är Somaliska persiljan🤭 och vilken fin khimar du har allâhumma baarik 😍 videon var sååå bra att du måste göra de längre
Ja men Gud ja just det! Det glömde jag helt bort. Nej alltså koriander och kapris är bara så onödiga haha 😗 jag har sett folk äta gigantiska kapris på TikTok och jag får FNATT! Och tack snälla du 😘