«Du må lytte til kroppen din. Det er der alle svarene ligger» har jag hört flera av mina norska väninnor säga. Är det bara jag men det låter så fint på norska. På svenska blir det ungefär «Du må lyssna på din kropp. Det är där alla svaren ligger». Jag skulle nog säga att det är min väninna Hafsas förtjänst att jag nappade för det norska språket från allra första början. Jag minns att jag älskade hennes sätt å tala när jag väl först hörde henne tala norska. Det var nog runt 2018 när vi träffades live för första gången på en gemensam konferens i Uppsala. Och jag liksom tjatade på henne att sluta tala på engelska eftersom norska lät så mycket bättre lol, och det var just efter den träffen som jag blev allt mer intresserad av det norska språket. Väldigt läckert språk må jeg si!
Min fredagskväll spenderas med lite tända ljus och något smått för magen att äta. Igår var jag nämligen säng-liggandes, hade magsjuka och det var inte trevligt för fem öre. Men idag känns det mycket bättre alhamdulillah så jag äter lite varsamt och med små tuggor åt gången – det är ju som sagt viktigt att lyssna på kroppen.




Så trist å vite at du var syk, men samtidig så godt å vite at du føler deg bedre nå, alḥamdulillāh. <3 Ja, det utsagnet høres faktisk bra ut på norsk, hahaha. Det er en lekse jeg har lært nylig: å ta hensyn til kroppen og behovene den har (som kan variere fra person til person). Men, en liten side note: jeg må si at svensk høres så elegant ut!! ما شاء الله