


När jag postar dem här bilderna så längtar jag ännu mer till sommaren, det är nämligen då jag tar fram mina canvastavlor och akrylfärger och börjar «digging into it». Det längtar jag väldigt väldigt mycket till. Behöver solljus jag när jag målar så därför målar jag enbart på sommaren.
Hela den känslan att måla är bara något speciellt. Först har jag ingen aning vad jag ska måla så jag stirrar bara på den vita canvas duken med penseln i handen. Så sitter jag så där i ett par minuter haha. Och till slut blandar jag ihop någon färg och börjar måla ovetande om vad jag formar och vad för resultat det lär blir. Men kul och avslappnande är det i vart fall. «Visst är det! Det är terapi och balsam för själen!» brukar min kära vännina Nadine säga.



