Varje dag är den andra lik. Det är fridfullt. Det kanske inte händer så mycket varendaste dag, men jag lever ett dramafritt liv and THAT’S what matters, right…??

Hallihallå! Solen skiner så där perfekt dessa dagar och det är knappt 2 veckor kvar till Ramadan, wiiii! Som man har längtat. Dessutom är tiden för fastan kortare det här året. Lagom bra liksom.

Hörni. Jag är tacksam. För att jag får forma min vardag på mina villkor och på mina egna behov och leva som jag vill. För att jag får vara en hemmadotter och för att jag har tillgång till så mycket trevligheter i mitt liv. Jag tänker på det varje dag och jag är så tacksam. Jag har alltid känt mig lugn i mitt eget sällskap – synnerligt hemma. Jag älskar hemma. Jag har alltid varit den som känner mig trygg där jag är, i min egen plats. Namaste i allra högsta decibel!

Men ibland kan det kännas ensamt. Och det blir särskilt tydligt när alla ens spralliga och goda väninnor antingen flyttar utomlands, vabbar flera barn eller helt enkelt inte har tid för att ses. Dani har blivit erbjuden ett nytt jobb som gör att hon inte är lika flexibel och alert, och för att fira hennes nya jobb testade vi boxning med en dansk träningskedja – sjukt schyssta brudar! Asså jag älskar människor som vill hitta på saker istället för att bara sitta och äta. Varför måste man alltid äta eller sitta i ett café när man vill ses? Det är sååå tråkigt många gånger. Det är som om det alltid måste vara på ett visst sätt när det egentligen kan vara så mycket roligare att göra något helt annat. Så nästa gång någon vill ses så kanske vi kan skippa fikastunderna och testa något nytt? Livet är för kort för att bara hänga på kaféer, RIGHT???

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Anonym! 21 februari 2025 14:54 at 14:54 - Svara

    Tränar du med hijaab eller utan?❤️

    • Bint Dahabi 21 februari 2025 15:32 at 15:32 - Svara

      UTAN, jag tränar alltid utan mina ytterkläder (hijab mm) 😌 förutsatt att det enbart är kvinnor i lokalen och att man ej kan se in genom fönstren. 🧘🏻‍♀️

  2. I 21 februari 2025 21:25 at 21:25 - Svara

    Älskar en lååångpromenad med en syster, cykeltur eller vara vid stranden 🥰 föredrar det framför fika på ett café alla dagar i veckan!

    • Bint Dahabi 22 februari 2025 09:05 at 09:05 - Svara

      Eller hur? It works for mi så länge det inte är stillasittande! 🤸🏻‍♀️🛼