Svenska: Nyår är helt enkelt så jobbigt

Visst, jag har ifrågasatt mig själv förr «men du, du firar ju knappast nyår, är det därför?». Det är sant att nyår är jobbiga och alla har sina olika anledningar till det. Min synpunkt till de människor som påstår att nyår firandet är så härligt och trevligt – det har blivit min värsta dag på året. Skulle jag fira något annat än nyår eller jul, så skulle jag inte fira med kriget och skjutningarnas ljud. Jag skulle valt något annat. Något som inte påminner mig eller min omgivning om turbulenta händelser. Jag har faktiskt aldrig tyckt om fyrverkerier, inte ens när jag var barn.

Nu vill jag helst vara Ariel i ”Den lilla sjöjungfrun” djupt ner i havets botten långt ifrån människorna som orsakar det hära stora hemska ekot från raketsmällar. De låter precis som vilken annan skjutlossning som helst, och det är djupt obehagligt. Men tyvärr, det är inte alla som kan dela den inställningen så därför blir det så här, varje år.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Anonym 1 januari 2023 13:36 at 13:36 - Svara

    Jag håller med! Har heller inte riktigt förstått mig på all nyårsfirande med alla raketer…