Neeeeej , nej, nej! Asså jag är så ledsen just nu. Jag har haft Juni i snart 4 år och Snöflingan i 2 år, och ALDRIG NÅGONSIN har någon av mina två damer värpt ägg. Men idag… tidigt på morgonen hörde jag Snöflingan göra en massa konstiga läten. Jag tänkte först inte så mycket på det, men när jag gick för att rensa deras bur såg jag något som jag inte alls förväntade mig. Snöflingan hade faktiskt värpt ETT ÄGG! Ägget var dock helt förstört. Jag vet inte om det var något fel eller om det bara var en olyckshändelse (högst sannolikt en olyckshändelse) men ughhhh, jag blev verkligen ledsen.

Jag tänker fortsätta hålla ett öga på henne, och jag hoppas att hon värper igen. Honor brukar lägga upp till 5 ägg så jag hoppas på något gott… och om ni undrar så har hon på helt egna händer vingar byggt ett bo i mina gardiner med hjälp av ull från min matta haha. Mammas kreativa lady.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Nora- Hama 6 april 2025 12:08 at 12:08 - Svara

    Subhana Allah
    Jag blev ledsen här !! Så det måste vara jobbigare för dig. Må Allah bevara henne för er

    Verkligen vilken kreativitet Allah skapat inom oss!! Helt sjukt!

    • Bint Dahabi 6 april 2025 14:41 at 14:41 - Svara

      Min första instinkt var att kontakta Sonya, min bird-momma som kan sånt här bättre än jag själv. 🎀 Och jag hoooooppas att Snöflingan får en unge — högst osannolikt dock haha då Juni är en hona. Det finns ju ingen hane i bilden..