Fråga: Jobbar eller pluggar du?
Både. Jag studerar halvtid (studier inom psykologi), och jobbar (undervisar kvinnor) hemifrån tre dagar i veckan. Och det räcker mig gott och väl eftersom då får jag tid över till annat, b.la träning, återhämtning och den sociala biten med familjen och vänner. Nu på senare tid har det dock blivit mindre fysiska träffar från min sida, vilken mina vänner varit sjukt missnöjda över och jag förstår dem. Jag är ett ganska trevligt sällskap lol.

Fråga: Hur håller du motivationen till träning?
Med hjälp av motivations poddar! Jag älskar podden «anything goes» av Emma Chamberlain. Vid flera poddavsnitt lyfter hon fram vikten av att göra det som känns bra för både kropp och själ och hur hennes träningsresa sett ut. Vilket är väldigt inspirerande, dessutom är hon så skojig å lyssna på. En kvinna med en balans av både humor och seriositet.
En annan sak som håller min motivation till att gå till gymmet är snygga/bekväma träningskläder. OCH BRA ÖRONPROPPAR! Glöm för Guds skull inte era öronpluppisar. Jag vet.. jag vet.. jag har nu tjatat så mycket om mina nya öronproppar i dagar men dom är the best, like.. the best thing ever. Med dom blir jag mer medveten om vad jag gör på gymmet samt hur många reps jag gör när jag tränar. Sedan följer jag även några fitnesskonton på instagram av kvinnor, och det motiverar mig jätte mycket. Dock skulle jag så gärna vela ha en träningspartner, någon med ungefär samma kroppsbyggnad och samma mål och energi som mig själv. Det känns som att det skulle bli så mycket roligare men men.. forever alone I guess?

Tycker det är svårt att hitta en träningskompis. Jag föredrar (när man tränade förut) att träna ensam. Jag trivs bäst med är att träna ensam. Det skulle kännas så ansvarstagande gentemot träningskompisen under träningen … att man måste ge/ta under passet. Å de skulle bara kännas ”jobbigt”. Med det kanske är bara jag.