«Om du har prövat allt men inget fungerar, lita då på det här: ibland faller allt isär för att dra din uppmärksamhet till det som inte kan falla isär.. självutveckling, goda relationer, Gud & Koranen»









TIDEN SPRINGER IVÄG
Tiden springer iväg samtidigt som känslan är att tiden står helt stilla och jag kommer aldrig i mål. Jag säger det hela tiden, men tiden går ju verkligen fort och framför allt min utbildning. Nu har jag inget annat alternativ än å ge järnet! Som ni säkert märkt så blir det mörkare dagar, och då finns det inget mysigare än å tända ljus för att ge huset lite extra kärlek. Nej tack till lampor, alltså jag tål inte artificiellt ljus, speciellt gula glödlampor, nej nej. Små ljusslingor är dock godkänt – har faktiskt hängt upp lite ljusslingor i vårt vardagsrum. Gjorde det förra månaden när familjen var i Tunisien. Jag vet inte men i och med att jag älskar hemmet och är hemma nittio procent av min ålder så tycker jag att det är viktigt med att skapa ett hem till sitt egna mys-hem för att kunna trivas 100%. Jag menar.. lika bra att göra sitt hem till den bästa platsen på jorden om man ändå ska leva däri dag in och år ut. Bortsett ifrån semesterdagarna i hemlandet och girl-nights med sina vänninor men ni hajar konceptet. Gör ditt hem till det bästa! Nu talar jag dock inte om å ha överflöd av prylar. Jag syftar snarare till en renlighet (tycker det är så viktigt med ett rent hem) och en trivsam/avkopplande miljö. Och mys:et! Jag har tänkt börja måla på canvas igen, med akrylfärger. Oljefärg är inte min grej. Prövade på det häromdan och det gick väll åt skogen haha. Känner ni kylan föresten? Det börjar bli så kallt ute nu, så hemmakvällar i soffan under en filt är ju typ det enda man vill göra om dagarna. Det är verkligen en fördel med att både studera och jobba hemifrån under denna årstid för då slipper man åka iskalla bussar tidigt på morgonen.
Nu har jag i vart fall precis ätit frukost. Det har precis börjat å snöa men jag fick inte med det på bild. Idag kommer jag dammsuga och moppa hemmet, tänkte laga bläckfisk till middag och jag ska försöka få med det på bild senare. Föresten! Jag har blivit bjuden till en danslektion i Odenplan för bara kvinnor.. borde jag gå? Det är kanske dax å pröva något nytt? Min vännina från Norge kommer nämligen hit och hon kommer hålla den danslektionen. Dans är dock verkligen inte min grej, jag har ingen som helst taktkänsla. Är kass på det men jag är en bra improvisatör!
Dans för bara kvinnor?! UNDERBART!! Visste inte att de möjligheterna fanns här i Sverige.
Jo då, visst finns de det! Det var en kurs som hölls i söndags i Stockholm utan någon insyn.