Fråga: Du känns som en person som har bra boktips. Har du tips på en feelgood bok? En som inte cirkulerar kring (kärleks relationer) eller ja i allafall inte har det som huvud tema. Gärna något med fint beskrivande språk som drar en in.
Nej men Gud den här frågan fick mig å inse vilken hopplös romantiker jag är haha! Jag kommer inte på en enda bok som faller in i din «feeling good» beskrivning. Jag skulle nog säga att majoriteten av alla böcker jag läser cirkulerar kring Jane Austen temat slash partner- och familjerelationer. Men! Två böcker som jag tycker väldigt mycket om och som troligen faller in lite i din korta beskrivning är «vuxna människor» (den läste jag dock på norska) OCH «du kanske borde prata med någon». Både böckerna fick mig å le. Och skratta högt.
Jag har sorgligt nog ett helt bibliotek hemma med en massa nya böcker som jag köpte i somras men jag har inte läst alla böcker ännu. Nu läser jag en jätte gammal och spännande bok som jag fick av min vännina so until then.. tyvärr har jag hittills bara recensioner på böcker om hjärtesorg, relationer och 60-tals drama.




Pss! Jag har en kategori längst upp på bloggen som heter «BOKTIPS» – kika där vetja.