annonslänkar
Det är lite trist när postlådan bara är full av en massa reklam som vi ändå inte läser då vi redan har alla appar och erbjudanden på mobilen. Men när man får ett litet kuvert med sitt namn handskrivet.. ja, då står man där framför postlådan helt häpen med små fjärilar som flyger långt ner i magen, och av nyfikenhet tänker man «Va? Till mig? Vem kan det här vara ifrån?»




Jag älskar att skicka brev, det nämligen så som jag och min lilla syster håller kontakten som allra mest. Vi ringer ju givetvis varandra på FaceTime men vi älskar att skicka brev. Gammaldags jag vet, men vi älskar det och jag älskar att jag får vara en del av det gamla även om jag behöver leva i det nya. Men mycket av min personlighet skriker att det går att leva traditionellt i en modern tid (lol mitt bondaktiga liv och min ansiktsslöja är ju b.la ett bevis på det). Hurusom, när jag får ett personligt handskrivet brev så känner jag något helt annat – jag njuter av varje mening och vill läsa brevet på nytt. Det är verkligen inte som ett sms! Och rätt så ofta fantiserar jag över hur det såg ut när brevskrivaren började skriva på sitt tomma ark. Var det något minne som fick henne att skriva till mig? I så fall vilket? Vart någonstans satt hon när hon skrev brevet? Log hon eller grät hon? Flöt texten på eller stannade hon upp för att finna rätta ord? Saknar hon mig, och tänker hon på mig ofta? Alltså jag kan hålla på i evigheter men att få ett personligt brev håller sig livet ut. Jag och min bästa vän som befinner sig andra sidan jordklotet har också detta i vår relation. Vi skriver brev och skickar dagbok till varandra.
Jag beundrar Aminah Eleonoras arbete, och det är faktiskt hon som fixat min bloggdesign. Jag har länge köpt hennes A5/A6 kort som hon designat helt själv, och de skickar jag till både min syster, min bästa vän och till mina andra vänninor med en personlig hälsning. Haha jag kan nog officiellt kalla mig själv för hennes stammis. En mycket nöjd stammis må jag säga! Passa på nu när ni får hela 20% rabatt med min rabattkod BINTD20 på hela er beställning. Rabattkoden gäller hela November månaden.

PS! Jag tjänar absolut ingenting (ekonomiskt) av alla de samarbeten jag gjort och gör. Jag har själv valt att det ska vara så, därför hoppas jag på att ni förstår att ALLA samarbeten jag gör är genuina.
Åh Dahabkey en sån trevlig läsning! Bästa Aminah Eleonora😍 ska ta och testa skriva handskrivet brev – har alltid älskat och föredragit det men har aldrig skickat ut ett handskrivet brev, så de ligger i olika sidor av dagsanteckningsböcker😅 blir så sugen att börja skicka ut handskrivet brev utan att vänta på att få nån klartecken. Fast måste erkänna att det känns lite läskigt just för att det irrationella inom mig är rädd att vara till besvär eller vara ”onödig”. Nu är det dags! Jag ska ignorera den känslan haha och köra på. Tackar för rabatten!
Min finaste Sunny! Att få kommentarer från dig på bloggen känns så speciellt för mig, du är så fin i hela 360 grader. Haha älskar att du tar initiativet till att pröva något nytt – efter ett tag kommer både pappret, du och livet vara fullt av meningar 😘🤍
Detta låter mysigt! Men hur kan man påbörja en brevväxling med någon utan att det känns konstigt att plötsligt skicka brev under 2023, då allting annars är så tekniskt?
Haha ja.. så ser dagens stressiga samhälle ut. En massa sms och mail, allt ÄR tekniskt. Jag tycker absolut att du ska ge det ett försök. Det kommer att kännas ovant och till och med konstigt/obekvämt i början (så måste det kännas för någon som vanligtvis inte skickar brev) men jag tror DEFINITIVT att personen som tar emot dina brev kommer att bli så lycklig. Så lycklig. Och du mä..