
I LOVE this movie so much that it almost hurts. Töntig beskrivning, ja kanske det, men första gången som jag såg den här filmen på riktigt (med närvaro från början till slut) så såg jag den gång på gång om och om igen samma dag. Den har nominerats till en Oscar för ”bästa film” och jag kan nog nästan förstå varför eftersom berättelsen är både tidlös och modern. Filmen blir dock väldigt personlig för mig då jag verkligen kan se mig själv i karaktärerna Meg (främst) Jo & Amy på ett eller annat sätt mer eller mindre. Jag kommer inte berätta varför då det är personligt but ahhhh this movie är verkligen en tillflykt i vardagen då jag b.la älskar gamla tider och hur samhället såg ut förr.
Filmen heter: Little Women (eller Unga Kvinnor på svenska) som egentligen är baserad på boken med samma titel av författaren Louisa May Alcott.






Har också sett den! Pride and prejudice en favorit här 🥰
💕