Hah! Klart jag INTE gör. Men det är exakt vad Ebba och resterande träsktroll verkar drömma om. Synnerligen efter hennes osmakliga framträdande i måndags. Snark.

För någon som har burit ansiktsslöja i minst 9 år på fulltid så är denna värld av hierarki och skrämselpropagandan inget nytt. Tyvärr. Det är inte första gången någon antar att jag tvingas bära ansiktsslöja. Ännu ett tecken på att de hellre håller fast vid sina fördomar än att möta mig med öppen blick. Fast, tja.. det kräver ju mod och de har inte alla vuxna. Särskilt inte de som fortfarande går runt i galonisar. Men inte heller ska jag sticka under stolen med att jag fått så otroligt fina kommentarer av främlingar när jag är ute. Människor från alla världens hörn som tycker att min klädsel är udda, men unik. Men Gud så tjusig, kan någon säga. Därför är sånt här Ebba-fjanteri inte något man ska bli skrämd över. Kör ditt eget race gullet.

Men, tyvärr. Sverige har blivit lortigt efter att SD och de blåa smurftrollen infekterat andra med sitt skit. Men trots detta känner jag absolut… ingenting. Ebba får står där i sina galonisar och gapa och ljuga om hedersförtryck hit och dit, samtidigt som hon skyler sina egna problem. Jag skiter högaktningsfullt i hennes åsikter. Kanske är det så att jag inte är en bra förebild trots allt? Jag vet inte. Men seriöst, vad andra anser om min ansiktsslöja är INTE relevant. Jag bryr mig inte. Prunto. Jag lever mitt liv i harmoni och kärlek till min ansiktsslöja och till mitt religiösa utövande. Jag mår bra. Visst, jag lägger hellre min röst på ett utav de andra partierna på valdagen. Och inte ens med ett helt gristryne riktar mot mig tänker jag bli skrämd till att ta av mig min slöja eller ansiktsslöja. Att låta någon annan vinna över min inre kompass – nä, det är bara patetiskt! Den makten över oss tycker inte jag att vi ska ge henne, eller någon annan som kommer med sådana dumma påståenden. Det må hända att jag överväger att ta av mig något men då är det inte min slöja eller ansiktsslöja. Det är snarare mitt tålamod med henne. Hur många år till ska man behöva se henne stå framför TV:n och larva sig? Usch.

Och fortfarande ska vi lägga politisk energi på att diskutera vad ett FÅTAL kvinnor väljer att bära på huvudet, ansiktet och tår. När det samtidigt står män i badhus och juckar mot luftströmmen i barnbassängen med sin Karl-Bengt hängandes ur badbyxorna. Varför står inte du och gastar om det Ebba? En pervers som tillåts i offentliga miljöer, är det inte något att gallskrika åt? En idrottslärare som i flera års tid fotar barn i omklädningsrummet – som till och med lagrar filmerna på sin dator. Vuxna som sexuellt ofredar barn i duschutrymmen…? Vårdpersonal som inte sköter sitt arbete. Överbelastning inom vården på olika enheter. Diskriminering på skolor och arbetsplatser. Otrygga rum i äldreboenden. Men det är klart. Det passar ju inte in i er lilla skrämsel-agenda.

Och igen, till dig Ebba – tala till min niqab. My brain stopped braining i samma sekund niqabdebatten drog igång. Alla vet att niqab inte är något Sverigeproblem. Och aldrig varit. Varenda person ser igenom dig när du försöker att skyla dina egna misslyckade löften. Typ den där falukorven du lovade…? Vintern är här. Elpriserna är fortfarande skyhöga, liksom matpriserna. Hur många hushåll kommer klara vinterdvalan och kylan i år? Men det är klart att du skiftar fokuset nu när vintern och kylan närmar sig. Och som vanligt: kvinnor och muslimer är problemet på allt möjligt.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Sunny 16 oktober 2025 21:08 at 21:08 - Svara

    ALLA ORDEN!!! Kunde inte ha sagt det bättre själv; de skiftar fokuset åt ett icke existerande problem💯 för att det är enklare än att ta ansvar åt faktiska problem som vi har i samhället. De smider planer, men Allahs plan är den enda som går igenom Subhana Allah!👏🏽

    • Bint Dahabi 17 oktober 2025 11:23 at 11:23 - Svara

      💗💗💗 och i samma veva valde du, efter något år, att ta tillbaka ansiktsslöjan. Välkommen till klubben haha!

  2. Enise Köker 16 oktober 2025 21:45 at 21:45 - Svara

    Du är bäst på att sätta rubriker som ger hjärtattack 😂. Snyggaste och smartaste niqabisten i stan, puss på dig😚🫶🏼.

    • Bint Dahabi 17 oktober 2025 11:25 at 11:25 - Svara

      Lol ja jag får väll säga det alla tänker 😘🤚🏻 KYSSAR! Min finaste mormor Enise i en femtonårings kropp. 🦚

  3. Svensk Niqabi 17 oktober 2025 00:21 at 00:21 - Svara

    Ameen! Håller med vartenda ord.

    Som svensk revertit som bär niqab är det så otroligt kränkande att Ebba känner att hon vill ”befria” mig. Jag har 1: Valt att revertera till Islam och 2: Sedan tagit på mig Niqab, helt efter min egen vilja och för att komma närmare Allah. Det enda förtrycket vi Niqabis i Sverige utsätts för är från personer som Ebba som vill stoppa oss från att praktisera Islam och bära niqab.

    • Bint Dahabi 17 oktober 2025 11:22 at 11:22 - Svara

      JA. Exakt så. Det är så fruktansvärt osmakligt att sätta ord i mun på andra hela tiden. Och att öppet ljuga om att ansiktsslöjan är en symbol för hedersförtryck. Nonsens!

      Och tack för din kommentar kära du – skickar virtuella kramar 🫶🏻🎀

  4. Anonym N 17 oktober 2025 12:21 at 12:21 - Svara

    Må Allah hålla dig stabil 🫶🏻

    • Bint Dahabi 17 oktober 2025 13:41 at 13:41 - Svara

      🎀 aamin, tack snälla och dig med fina själ. 🌼

  5. Umm Zubayr 21 oktober 2025 14:05 at 14:05 - Svara

    Må Allah stabilisera dig och skydda dig från allt ont 🩷

    • Bint Dahabi 21 oktober 2025 14:29 at 14:29 - Svara

      🎀🥰 aamin, och dig med (+ mer därtill) kära Umm Zubayr!

  6. […] Nu under sommaren tänker jag satsa på nyhetsbrev än själva bloggandet. Ni som prenumererar kommer få vissa förmåner, bland annat rabattkoder, lite kärleksfulla tips och… tja. Varför inte tala om elefanten i rummet? Typ som: «Hemmafru-ambitioner utan utbildning» eller «Feminitet är väl medfött…?» eller «Ebba Busch väckte ilskan. Nu överväger jag att ta av mig min ansiktsslöja (niqab)». […]