Nu är jag officiellt pank, i alla fall denna månad. Syrrans väninna kom hit i fredags hela vägen från London – det är tänkt att hon ska vara här hela veckan ut. Numera finns det fyra väderkvarn här hemma som pratar nonstop: Juni, Snöflingan, lilla syrran och väninnan. Vi har också haft det väldigt trevligt tillsammans fastän de sitter uppe om nätterna som två ugglor. Förresten, tycker ni om att dela vänner med era systrar eller vill ni ha de för er själva? Be honest..

Att odla är inte alls så svårt som många tror. Pumpor, squash, spenat, lök, potatis, morötter, rödbetor, mynta och massa annat växer som ärtans och skörden blir stor. Det är dock självaste skörden som är lite jobbig. Fy vilket rygg- och benpass jag får av att riva upp lök och potatis. Det är viktigt att man får upp varenda grönsak så att inget går till spillo. Det är viktigt att man är noggrann. Oftast har jag en plan för min skördning. En disciplinerad plockplan. Men det slutar oftast med att jag spretar ut armarna som långa tentakler i ett försök av att vara överallt och lite till.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Ohdear 4 september 2025 18:28 at 18:28 - Svara

    Att dela kompisar med sina systrar är rätt jobbigt. Been there, done that! Det slutade med mycket tjafs mellan mig och mina systrar. Delar man på allt med sina systrar kan de bli riktigt jobbigt att även dela kompisar. Man får inget som är ens eget… Av den anledningen avstår jag från att dela mina kompisar 👯 och även från att vara kompis med mina systrars kompisar 👯

    • Bint Dahabi 4 september 2025 20:23 at 20:23 - Svara

      👂🏻😉👂🏻 ja absolut, jag skulle nog säga att jag lutar mig lite åt det hållet jag också. Men det kan dock finnas vissa undantag som gör att vi delar på vänner (ex. våra grannar).

  2. Buttran 5 september 2025 10:11 at 10:11 - Svara

    Man har några vänner man delar, andra som man har för sig själv. Det beror helt på dynamiken i systergruppen imo!!

    Ps. Team conrad eller jeremiah lr team alla kan dra åt jelvete ?!!

    • Bint Dahabi 5 september 2025 13:40 at 13:40 - Svara

      🌶️ eywaaaah – det beror heeelt å hållet på!

      Ja, alltså de alla kan dra åt pipsvängen. Blir så lack på Belly och hennes hormonella syndromer, like what the fudge, VÄLJ NÅGON BARA NÅGON??? 😩

  3. AXAA 7 september 2025 19:30 at 19:30 - Svara

    Vart har du köpt din gröna khimar och hur lång är du? ❤️