Jag har aldrig glömt att gifta mig. Inte heller att jag gillar det traditionellt. Vill ha lika många ungar som djuren på gården. Rabatter fyllda med egenodlade grönsaker, rotfrukter och blommor. Men så ser inte mitt liv ut, i vart fall inte just nu. För just nu är jag här.

Till mina ogifta kvinnliga läsare: sitt inte och vänta på rätt sällskap för att kunna leva. Gör inte dina dagar tråkiga i väntan på Prince-charming. Ta kursen. Gå den där utbildningen. Studera det där språket. Ta körkort. Undervisa kvinnor online. Skriv en bok. Skaffa din podcast. I mean… ditt liv pågår nu. Det börjar inte när någon dyker upp? Livet är här och nu, och det vore GANSKA SYND att missa det medan du sitter och väntar på någon annan.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Aaaa 1 juni 2026 22:48 at 22:48 - Svara

    🫶🏾🫶🏾

  2. Nora- Chro 3 juni 2026 19:58 at 19:58 - Svara

    Jag är ej rätt person att säga ngt men du skrev det kloka 🫰🏼🌷

    • Bint Dahabi 3 juni 2026 20:28 at 20:28 - Svara

      😭❤️‍🔥 Ursäkta? Om något är DU exakt rätt person Chro-love.

  3. Någonnnnn 8 juni 2026 00:04 at 00:04 - Svara

    ❤️❤️❤️högre!

  4. Floweryfield 13 juni 2026 18:53 at 18:53 - Svara

    Jag försöker tänka så och fylla min tid med saker att göra och tänka, men Subhan’Allah, det finns en längtan till det livet, inn sha’Allah.

    • Bint Dahabi 13 juni 2026 19:01 at 19:01 - Svara

      Ja, absolut. Men snälla gör inte misstaget att sätta hela ditt liv på paus i väntan på något du längtar efter.

      1. Du vet ju inte ens när det händer.
      2. Livet är inte ett väntrum hjärtat. Det pågår redan.
      3. Må Allah välsigna dig med en underbar make som du finner trygghet i, aamin. 🥰