Klockan är snart sex på förmiddagen och jag sitter vid mitt skrivbord nära till mitt fönster där aspträden svajar och där ljudet från Juni smälter samman med allt annat runt omkring. Hon hörs nog hela vägen till vår postlåda, den gaphalsen som hon är. Min lilla fluffiga hårboll som vägrar att bli tam.
Jag bestämde mig redan i gymmet under tiden jag flåsade att spendera dagen hemma och börja vid datorn. Den här månaden läser jag tre nya kurser och psykologin tar kål på mig.. somlig dagar är så kämpiga att jag vill gråta. Jag har insett att jag har lite koncentrationsproblem och vet inte vad jag ska ta mig till.. har jag kanske ADHD? Mitt träningspass gick i vart fall dunder bra (träningen gör mig så glad) och det känns så skönt nu i efterhand när armarna värker – snacka om pumpande mjölksyra. Bättre kan det inte bli! Det är mulet ute med en svag skön varm vind, det är väll officiellt höst nu? Eller ja, åtminstone lite granna med tanke på att det förfarande är varm. Jag älskar exakt den här tiden på året när ena foten är kvar i värmen och den andra foten som välkomnar kylan och hösten. En blandning av de två. Magiskt.







Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.