

Det är fredag och Id, och jag har insett att vädret och klimatet idag är på topp. Just idag liksom. Inga negativa vibbar. Meeeen, det finns ett gap. Jag levde i någon sorts övertygelse att jag skulle gå på Id bönen tillsammans med familjen utan några vidare konstigheter. Kanske får de ledigt, tänkte jag. Uhm, jag hade uppenbarligen HELT HELT FEL.
Det är faktiskt första gången EVER som jag firar min Id helt själv. *Snyft. 😢
Jag vaknade av att mina fåglar kvittrade som två små väderkvarnar. I övrigt var det knäpptyst i hemmet. Dödstyst. Resten av dagen fortsatte i samma anda. Jag har aldrig varit obekväm med tystnaden men just idag ville jag höra vad som helst. Vad som helst. Så nu ligger jag här i soffan och försöker att planera in mina dagar. Jag är så fruktansvärt taggad på att börja träna igen – det kan jag ärtans lova er!
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
Ibland kan man komma på att ensamhet är liksom allt annat. Det är kanske ej skön alltid. Den har också dåliga sidor / man kan tröttna på.
… ja, ifall den är ofrivillig 😭