Det gör ont att se hur själviskheten tagit över den här generationen. Äktenskap betyder inte längre något för många. Fler män och kvinnor väljer att INTE gifta sig. Lojalitet är en bristvara och nu vill man inte ens skaffa några ungar. Allt handlar bara om jag, mig och mitt. Vi har glömt bort vad det innebär att offra våra kroppar för att bära liv. Vi har även glömt bort vad det innebär att offra på andra vis också: att acceptera det faktum att våra föräldrar inte alltid känner sig trygga när vi går emot deras vilja i frågor om tradition, etnicitet, olika framtidsval, val av partner mm, fastän det finns flera rätta val än ett.

Vi har glömt bort vad det innebär att kämpa tillsammans, att bygga något större än oss själva och vårt ego. Vi har glömt bort vår svärfamilj, och att vara den givande handen i våra relationer och inte bara vara den som kräver från andra. Nej asså fy vad feminismen SKADAR kvinnor OCH män. I jakten på egen frihet… och det sjuka är att vi är en generation som har all information. Våra äldre lever fortfarande kvar och de bär på visdomsord, och de försöker att nöta in oss lite vett i skallen, men vi vänder dem arslet utan någon som helst vägledning och sen skiter allt sig. Fy.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar