Orden här ger mig rysningar in till ryggraden. Vet ni, det är så många där ute som målar upp en fejk bild om sig själva på sociala medier, och jag kan inte låta bli att fundera på vad vi egentligen får se. Vad vi väljer att tro på. Det är så många där ute som bygger upp en fasad av perfektion när verkligheten bakom ibland är något HELT annat. Nej usch denna dokumentär är något att se ikväll när barnen lagt sig eller dylikt. Dokumentärfilmen heter «Influencermamma och barnmisshandlare».



Går att se gratis i TV4 play appen HÄR.
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
Jag tittade också på dokumentären. Håller med dig vad sociala medier och like, följande kan driva människan till. Eller vad vill människor vill följa eller se?!
Har tänkt och reflekterat så mycket kring influenserskap?? Vilka regler finns? Vilka mallar? Det är mycket att reflektera kring. Synd dock att dessa barn blev offer. Däremot borde man ställa en fråga; var det inte följarna som drev mamman dit?. Borde inte följderna också skuldbeläggas/ få konsekvenser … eller?
Undrar om det ledde till att regel borde sättas kring barns integritet? Arbetstider? Vilka innehåll ska postas?
Ja herre Gud, det är så fruktansvärt galet. Utöver det du nämner så bubblar mina tankar kring fadern – hur i allsin dar tänkte han när han lämnade barnen hos mamman UTAN att se barnen på drygt ETT ÅR??? Asså what? Nä detta är så sinnesjukt, usch! Både Ruby (mamman) och Jodi bör få ett rejält straff. Jag hoppas på att USA behandlar detta smart och ger de livstid trots att mamman (troligen båda?) var besatt av jinn.