
Det här kanske låter weird, men jag lovar att jag inte är galen. Något jag börjat förstå nu i vuxen ålder är friheten i att känna kontroll, och att sätta gränser för MIN EGEN skull. Att jag faktiskt har rätt att välja vem som får tillgång till MIN energi. Vem som får se MINA privata WhatsApp-storys. Vem som får äran att hänga med mig and so on.
Häromdagen när jag var ute på landet gjorde jag något jag borde gjort för länge sen: jag rensade mina kontakter. Tog bort folk jag aldrig skriver med längre. De som inte längre svarar på mina Ramadan eller Id-hälsningar. De som inte längre hör av sig. Online men tysta. De som bara är där i bakgrunden, nyfikna på mitt liv men aldrig bjussar på något själva. Tysta åskådare… – och ärligt, det har blivit lite av en ick för mig. Jag gillar inte det.
Jag vet att man ibland glömmer att svara på en hälsning eller ett meddelande. Man tänker «æhh jag svarar sen» och så blir det aldrig av – I know. Men jag pallar ärligt talat inte jaga folk längre. Jag har bestämt mig för att fylla det där tomrummet med något nytt. Med nya vänner. Folk gör ju det hela tiden. Skaffar nya vänner menar jag. Det kan väl inte vara så svårt att skaffa nya kompisar?
Jag har redan träffat två nya tjejer på gymmet och en tunisisk lady i min Qur’an-lärarutbildning. Supertrevliga. Och även om de kanske inte blir mina närmaste, så känns det som en bra början på det här new-area-of-mine eller whatever. Det handlar inte om att vara dryg eller såra någon, utan det handlar om MIG SJÄLV, och gränser. Min vibe är inte för passiva åskådare. Mitt digitala space är mitt personliga hem, och där får bara folk som ger något tillbaka komma in.

Och rensningen? Will be continued… 🙂
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
nä helt rätt! ❤️
🎀🎀🎀
Vill faktiskt ta efter och göra samma sak.En sen vårstädning kallar. Låter lockande att skapa andrum och rensa kontaktlistan.
Det tycker jag att du skall göra — och med ett gott samvete dessutom! 🧚🏼♂️ jag menar… det är ju inte direkt som att man sparkar bort något viktig. Det är bara gamla nummer som ändå bara ligger där.
Mig rensar du inte
😘 yes mam. 💅🏻
Du bara inspirerar och inspirerar! As – YOU- SHOULD!
Ps: rensa mig inte bara😭
💘💘 ofc not… duh!?
jag kollade också på just det poddavsnittet, vad tyckte du om det? har du några åsikter kring hela situationen mellan catherine o austin
Well… idk, the whole situation is just a bunch of crap I guess? 💅🏻 Nä, men jag tycker väll precis som alla andra att det är synd och tråkigt att det blev som det blev, och att paret/familjen splittrades — är dock ej chockad… otrohet är en existerande skandal världen över.
Sedan förstår jag inte vad i hela alfabetet Austin tänkte där och då (?!?) cuz he had a bjutifuuuuul woman in front of his nose that he LOST. As people say to their puppies ”Bad dog. Bad dog!” 😞🤨
Har gått igenom inlägg för inlägg, glömt att läsa din blogg, när livet kommer emellan 😩 men girl, måste bara säga, njuter av att läsa dina inlägg, sättet du skriver på, din klokhet osv osv. Må Allah välsigna dig och ge dig allt du önskar 🩷🩷
🌸🥹💛 men åh, tack snälla för dina ord, och aamin aamin – de värmer verkligen i hjärtat. Det betyder mycket att du tog dig tiden att skriva så fint. Skickar massor av värme och dua tillbaka till dig och din familj! 💫🌼
[…] jag pallar hålla ihop det), och andra har jag aktivt och medvetet tagit avstånd ifrån! Jag har rensat så många kontakter från min kontaktlista och lyckats ersätta dem med nya vänner. Jajamän. JAG […]
Well and you will find out how in the connections you make some do not ask questions or follow up questions for that matter. Some have mastered the art of superficiality – just small talk that pains your bones in the long run. They also serve a purpose but they would not make it to list.
It seems that the continuum has people on either acquaintances or friends you have known for years.
Exactly! I’ve noticed the same thing. Some relationships just stay on the surface, and that’s okay. 🙊 Others just die out… also fine with me.