Imse vimse spindel klättrar på min vägg.. nej haha usch. Jag har alltså på grund av värmen haft fönstret öppet på glänt i ett par dagar och såklart fick en spindel för sig att flytta in. Den var minst sagt ovälkommen och blev nedspolad i dasset. Ok euw nog om onödig info.
Vilken morgon jag har haft.. vaknade med tuppen! Började morgonen med att slöa i sängen innan självaste frukosten – haha snacka om ansträngning. Låg och skrev en inköpslista på mobilen ifall jag spontant väljer å tralla ner till Willys senare mot dagen. På schemat står det i vart fall träning, plugg, läsning och sen ska jag hämta upp ett paket som jag fått från en fransk klädkedja hela vägen från Frankrike iiiiih! Senare mot kvällen blir det altanhäng med lillsyrran som är på besök. Hon får ansiktsmasker, ett proteinpulver jag vet att hon kommer älska, hudvårdsprodukter, böcker jag läst klart och kläder av mig. Väldigt viktig att vara favoriten i familjen och den bästa stora systern någonsin – jag jobbar stenhårt för det. Ha!




Nu undrar ni nog hur det har gått med vår nya familjemedlem och huruvida katt och fåglar går ihop. Nå låt mig säga att det inte gör det. Det funkar inte. I vart fall inte med denna tolv veckors gamla bebis.
Vi har ju haft katter förr men denna gång känner vi «njee… hon känns inte för oss.. något fattas..» så vi kommer nog göra oss av med henne. Ja jag vet att det är tråkigt men vi känner inte av samma aura och energi med henne så som vi gjort med våra andra f.d fjorton katter. Så denna kisse åker nog tillbaka hem till sina systrar på landet. Det är nog lika bra eftersom hon är överdrivet sugen på mina två damer (kanariefåglar) och det känns inte helt rätt mot mina fåglar då de är väldigt stressade över en bengal som stirrar in de till döden. Hon vill inget annat än att sätta klorna i mina två söta damer så något måste bort, och då väljer jag kissen. Osjälviskt och fräckt men så är det: kissen måste bort! Jag har ju planer på att ta med Juni och Snöflingan till Tunisien när vi väl flyttar dit så de får inte dö, än. Haha men Gud så larvigt med FÅGELPASS!
Nåväl, det var dagens ytliga bekännelse, det var gött. Nu måste gumman rappa på innan tiden flyger. Hej så länge!
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.