




Jag är ingen kaffemänniska eller ett kaffefreak, så jag ligger någonstans där emellan. Kaffet ska intas antingen på morgonen eller vid lunchtid och kaffet ska definitivt inte vara starkt. Är man känslig för koffein likt mig själv så häller man därav lite kaffe i sin kopp med en mängd havremjölk. Sedan dricker jag inte kaffe varje dag. Någon gång, si så där ibland. Jag testade Nescafé från Willys (klicka här) och den var inte så värst god.. fast det kanske är jag som häller upp den fel? Hur dricker ni sånt här? Jag skulle behöva ett och annan recept. Annars är det bryggkaffe som gäller här hemma. Mamma är kär i Arvid Nordquist, eller, sakta i backarna.. inte självaste mannen utan kaffet förstås, haha!
Min kropp förtjänar att få sitt glöd, likaså min tänder. Därför har jag börjat med oil pulling – får återkomma lite längre fram ifall jag fått goda resultat av processen. Folk som säger «jag vill se bra ut för mig själv» eller «jag sminkar mig för att jag vill se fin ut för mig själv» vet inte riktigt vad de talar om förens de sätter på sig ansiktsslöja när de går ut. Och jag vill minsann se bra ut för mig själv ooonly, ha!

Fråga: Jag är så förbaskat trött på att vara motiverad och inte komma igång! HUR kommer jag ut och löper? HUR tar jag min röv till gymmet?
Svar: Du gör det. Du lägger ifrån dig mobilen. Byter om. Snörar på dig dojorna och går ut. Även om det är för tio minuter bara. Tio minuters promenad det är allt. MEN DU MÅSTE, DU BARA MÅSTE AGERA OCH GÖRA DET. Det är upp till dig. Du har ingenting som stoppar dig förutom din egna bekvämlighet och dina ursäkter. Finito.
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.