First things first. Jag skulle inte kunna tänka mig ett bättre sällskap att utföra umrah på än med mina föräldrar vid min sida – och jag säger inte det här bara för att jag inte har någon hubbybubby-partner ännu, jag menar det. Att få vara i Mekka och uppleva allt tillsammans från grunden som ett nybakat surdegsbröd i en okänd vedugn med familjen är en gudagåva, alhamdulillah sju gånger runt Kaba.
Secondly, jag har INTE tränat på över en vecka och jag har helt väntat: gått ner i vikt avsevärt och tappat muskelmassa. Haha ja, jag är åter en spagetti men det finns liksom inget tid till att bry sig. Jag är 1.78 och väger runt 64kg – är det smalt? Tja, det kanske det är men jag får väll börja från början och käka keso med jordnötssmör och äta fettiga bars när jag åker hem (om jag åker hem) men just nu njuter av å vara här i Mekka. Och om det är vad som händer när man njuter till fullo under en längre period i ett härligt land under årets bästa månad dessutom – då är det värt!
Mina föräldrar är det bästa sällskapet en dotter kan tänka sig å ha utan en millesekunds tvekan. Jag har aldrig sett någon så snäll och så barmhärtig mot sina föräldrar som min far är mot sin mor. När jag och mina syskon var små växte vi upp i ett samhälle i vår by i Tunisien (i en kultur) där föräldrar högaktas så mycket, därför förstår jag verkligen mig inte på kvinnor (och män), and never will I understand them, som inte ens överväger att b.la göra en sådan här resa med sina egna och enda föräldrar som fortfarande lever när man har den ekonomin och möjligheten i stort sett. Ladies om era föräldrar lever så ta hand om de med kärlek och ha tålamod med deras temperament och glömska som kommer med den vuxnes ålder. Detta är det MINSTA vi kan göra för dem. Glöm icke det.














En sak som jag bara måste dela med mig av och som gjort mig så paff är männens enorma (asså woooow) respekt för kvinnor. Jag menar… att jag blir behandlad som en prinsessa av min far är en sak, men att hela samhället (männen) ser kvinnan som en juvel är en helt ny upplevelse. Wow wow.. och för er som ej besökt Mekka ännu – plz do. <3 om några dagar trallar vi vidare till Medina, vi ses då!
EEELSKER!!! måtte allah bevare dere og øke dere i godt amin 💕 enjoy!!!
🪷🌸🪷 min kjææære – Allah yahfedhki og familien din i alt godt min spesielle beste venninne!!!
for et kjærlig og varmt innlegg. Allaahumma barek lakum. kos dere masse 🥺🥺🥺
🩵🥹🩵
Love u Wissal må Allah ge dig jannahtulfirdaws dig och din familj, Ameen.
Jag älskar att denna perspektiv syns, att man gör umrah / hajj med sina föräldrar. Inget slår en trip med ens föräldrar. Man känner sig omhändertagen och i full trygghet
Nussilussi bulli 😘🖤 mi love u från ett åskmoln till en glad regnbåge och massa varv runt Merkurius (minsta planeten) – må Allah bevara dina fina & coola päron, aamin!!! 🧚🏻♀️🌼
Allahummabarik du skriver så fint!! Önskar sååå mycket att få göra en sån tripp med mina föräldrar. separata resor lol.
Twahachtek w bousa kbira ♡♡♡♡
♥️🥹 aamin we Rabbi yahfedhkom ya bnejt ami essemha!! Det önskar jag för dig MUSCHOS, inshaAllah snart så – muwahhh!
Upplevde samma sak riktig princess treatment. Ja skulle till banken och ta ut pengar där fanns en kö, fick gå före alla i kön. Och andra små saker. Förövrigt så är du normalsmal fina syster. Om du däremot låg på 48-50 kg så är de lite väl lite. Men vi gymtjejer vet att de finns muscle memory så du är tillbaks till tidigare form på nolltid insha Allah
Asså amazing, visst?! Haha ler 😘 jag brukar väga 64kg men nu väger jag nog 60 eller nått sånt? Aja things happens men som du säger: I will be back on track soon inshaAllaah – tack bästa du för ditt pepp!