MIN MORGONRITUAL
Låt vattnet sjuda i en tekittel på svag värme så att vattnet blir varmt i lugn och ro (det är hälsosammare än att använda tekokare) – det ska liksom inte kokas, utan bara sjudas försiktigt. När vattnet är klart, häller jag det i en tekopp och tillsätter 1 tesked chiafrön. Jag brukar även ha i en halstablett för att få en mild och fräsch smak. Detta dricker jag på tom mage ca 30 minuter före frukosten och kaffet! Testa detta regelbundet i en månad så kommer du känna någonting nytt och härligt med din kropp!


God morgon ladies! Jag sitter i sängen och skriver. Nog för att min säng är varm, men också för att jag är lite seg idag. Apropå det, jag har tyvärr haft väldigt lite lust till bloggandet dessa dagar. Jag har typ slut på idéer och dessutom är det inte så mycket som händer i mitt liv. Jag har precis avslutat en psykologikurs (30hp) och känner mig relativt nöjd – jag klarade tentan och kan ÄNTLIGEN kliva upp på trappan till nästa steg.
Nu skall gumman dricka upp sitt vatten med chiafrön medans det är ljummet, koppen har fått stå ett tag nu orörd och luften i rummet är lite kallt. Därefter tänkte jag fortsätter samma lugna tempo även idag med att hänga i soffan och se serier, dammsuga både övervåningen och undervåningen SAMT byta påslakan på varje säng i hemmet, laga lunch och slutligen gå en promenad innan det blir mörkt. Nej usch jag känner mig alldeles för seg dessa dagar när mörkret knackar på vid klockan tre på eftermiddagen.


Tips! Om du har stora burkar hemma kan du måla dem med olika motiv och använda dem som förvaring för torra varor. Det blir även en rolig aktivitet för lite äldre barn.
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.