Nu är det så att jag burit på en liten hemlighet ett tag…




Jag har nämligen börjat lära mig RYSKA. Wihooo! På riktigt denna gång. Eller jag hoppas i vart fall att det blir något av detta… *gömmer ansiktet bakom händerna av nervositet– EMOJI.
Well… as you already know så är denna brutta flerspråkig. Språk är kul och det är sånt jag tycker om att lära mig på fritiden. Alla mina väninnor vet att jag älskar ryska. Under en lång tid har jag tyckt att ryska är så vackert. Och spicy. Rawrrr. Men ryska är dessvärre ett av de absolut svåraste språken jag någonsin försökt mig på. Swahili (det man talar i Kenya), Urdu (det man talar i Pakistan) och Somaliska är nog ett av de enklaste språken jag lärt mig. Synnerligt Swahili och Urdu – de är superlätta för tungan att uttala. Norska är ett annat språk som jag lärde mig för ett par år sedan, och nu talar jag det dessutom flytande. Jag både läser, skriver och talar på norska utan stora problem. (Ett STORT tack till min älskade älskade väninna Noray som är världens bästa lärare – hennes röst är som ett sockerkvarn – bara sötma och värme, allahumma barik muschos 💗). Soooo.. Ryssland och Dagestan, här kommer Bint Dahabi. Om ett år! Haha ja, kaaaanske det, vem vet? Något är i vart fall på gång inshaAllah. *blink blink!
Till mina rysktalande girlies: oavsett om ni är från Ryssland, Dagestan, Belarus, Tjetjenien, Azerbajdzjan, Kazakstan, Kirgizistan, Uzbekistan, Tadzjikistan, Lettland, Litauen osv osv – jag behöver alla era bästa tips på appar, YouTube kanaler, hemsidor, bloggar, böcker och poddar för nybörjare. Спасибо любимки 💘💅🏻
Denna blogg riktar sig enbart till kvinnor som målgrupp.
Detta ska bli spännande att följa 😀
😘💨
3 Years to dagestan
😘 да!!!!
Men så roligt, allahumma barik laki. Må Allah underlätta för dig och ge dig baraqah i allt du gör ❤️
😘 aamin! Det är ett väldigt tilltalande och attraktivt språk må jag säga, haha.
Har du tips på hur man lär sig ett nytt språk?😊 Jag ska försöka mig på arabiska inom snar framtid💞
Men grattis vännen, kul! Vad får dig att välja arabiskan? 😃 En bra lärare, utan tvekan. Personligen tycker jag att vissa saker är svåra att lära sig helt på egen hand. Det här är liksom inte som att virka eller måla på canvas. Språk handlar om uttal, repetition och att någon faktiskt kan rätta dig när det blir fel. Ladda ner appar och påminn dig själv då och då (särskilt när motivationen dippar) varför du ens började från allra första början.
Och ärligt… consistency slår allt. Lite varje dag tar dig längre än intensiva ryck då och då. 😙👏🏻🏁