Du skulle aldrig grilla korv en kall dag i december eller november när snön fortfarande är framme, eller hur? SÅ VAD KRUTON VÄNTAR DU PÅ NU? Ut och lev? Men jag fattar. Du kanske inte är uppvuxen med det här. Utflykter med korvgrillning utomhus. Din barndom kanske såg annorlunda ut? Någonstans mellan trist och… ensamt?

Nä, sluta lipa. Kliv in i ditt liv nu för f…. fänkål. Gör allt du inte gjorde som barn men som du önskade göra. Och korv? Inte ärtans behöver du grilla det. Gilla en vegoburgare eller marshmallows om du hellre föredrar det. Huvudsaken är att det ska grillas, stekas och ätas med stor kärlek. Lägg på all möjlig topping och gör det helst med någon du tycker om. Haffa upp mig till exempel om du inte har någon att gå med.

Outdoorlivet har alltid varit en stor del av mitt liv, alhamdulillah. Synnerligen utflykter, promenader längst åkrar och svamp och bärplockning bland mossa i skogen. Min mamma älskar att plocka svamp. Och ja, hon är dessutom bra på det. För det är en sak att tycka om något men vara totalt dålig i det, men något annat att faktiskt äga det. Min barndom bestod av massa utomhusgrill vid någon strand i närheten av vårt hem. Framförallt har jag en god relation till korv hur konstigt det än låter haha. Älskar att käka korv som grillas ute. Lukten av rökgrill, värmen och ah.. nä hörni, nu ska jag fortsätta njuta av mitt sällskap. Ni får ha det så gött!

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Navida 14 april 2026 18:30 at 18:30 - Svara

    Älskar grilla oavsett väder😍hos afghaner det ligger i blodet❤️ har växt med detta och nu gör jag det med mina barn Alhamdullilah, LOVE IT!!!

    • Bint Dahabi 14 april 2026 18:40 at 18:40 - Svara

      Aw! Så fint 🥹 det blir även något så speciellt när traditioner går i arv. ❤️‍🔥❤️‍🔥 LOVE THAT FOR U ALLAHUMMA BARIK!

  2. Anonymous 14 april 2026 18:38 at 18:38 - Svara

    I have a memory of grilling at the backyard of my then-friend at -18 degrees Celsius one winter, hehe 🙂
    Otherwise I used to do it often during school trips in early autumn/late spring or with my friends by a lake or a pond. I need to do it more often here in Stockholm, it’s a great way to spend a weekend afternoon.

    • Bint Dahabi 14 april 2026 18:44 at 18:44 - Svara

      Wow, that sounds… amazing SIS??! 🥹 grilling in -18 is wild though, but lowkey it sounds cozy haha, not gonna lie 🔥 YES, I’m rooting for you!

  3. Nora- chro 14 april 2026 21:48 at 21:48 - Svara

    Du är för rolig. Jag gillar INTE korv och skulle aldrig kunna äta någon variant. Bara för du sa det så tänker jag. Nää om jag skulle göra något annorlunda än vad jag fått uppleva i min barndom så vill jag ej ha KORV, utan kanske värsta lammstek eller en underbar och smakrik italiensk glass 🍨 hahahahaha jag fick skratta högt denna gång när jag läste din blogg 🫰🏼

    • Bint Dahabi 14 april 2026 22:08 at 22:08 - Svara

      Nej men stopp nu… du gillar INTE korv??? 😭

      Fine, kör din lammstek och gelato SÅ LÄNGE DET ÄTS MED STIL 💅🏻🤠

  4. Anonym 14 april 2026 22:54 at 22:54 - Svara

    Ser så otroligt mysigt ut!! Har själv aldrig varit en ute människa på det sättet. Älskar att titta på naturen(från fönstret😭) och känna lukten av regn, mossa, hav snarare än att vara bland det meeen det ska ändras på!!

    • Bint Dahabi 15 april 2026 08:09 at 08:09 - Svara

      Kan du känna allt det där från fönstret..? 😭 Nej men lyllo dig säger jag bara. Men BRA att du vill ta ett nytt kliv, jag tror på dig gullet och glöm inte korven! 😍🌭

    • Anonym 15 april 2026 17:08 at 17:08 - Svara

      Hahaha tröttheten på kvällen fick mig att formulera det helt fel, men jag önska jag kände det från fönstret😭 Menar att jag älskar att känna doften av naturen när jag väl tagit mig ut, annars föredrar jag att titta på tröden från fönstret😂

  5. Anonym 15 april 2026 11:37 at 11:37 - Svara

    Är väldigt uppvuxen med det här och jag HATAR skogen efter att ha bott i den 😂 natur yes, men sjö/hav/berg. Och ingen korv går ned utan kväljningar hehehe

    • Bint Dahabi 15 april 2026 15:30 at 15:30 - Svara

      HATAR skogen? Och ingen korv som går ner i magsäcken med njutning? Vem i hela alfabetet har sårat dig??? 😭😭 Terapisnack, NU.