… eller «Løvekvinnen» som den egentligen heter på norska. Det här är en gripande och speciell film som utspelar sig i Norge. Min mor älskar den här filmen och hon vet vad jag tycker om för film genre. Wow säger jag bara. Vi såg den på norska (haha dessvärre är min mor inte lika förtjust i det norska språket som jag är), men det handlar om en flicka som föds med en sällsynt sjukdom som kommer att påverka hela hennes liv. Ja ni… den här filmen är lättrörd (tycker jag heh) men också väldigt stark! Helt otroligt att jag inte hört talats om den här filmen förr. Filmen ska tydligen vara baserad på en bok. Har ni läst boken eller sett filmen?







Og dere jenter fra Norge, har dere sett filmen enda? Den er virkelig rørende og medrivende.. og realistisk.
Vart går det att se den ?
Viaplay och Apple TV!