Jaaada! Äntligen en lugn kväll utan plugg, alhamdulillah muchos tusen varv runt jorden.. jag har kämpat med min rapport så idag har jag bestämt mig för att få lov till att ta en paus från all slags plugg. Igår kväll direkt efter att jag skickade in min uppgift firade jag med film och Ben & Jerry’s. Den glassen en så underskattad favorit tycker jag. Nu sitter jag i vart fall här framför tv:n på min fars fåtölj med en bok i knäet och tittar halvt på det danska programmet «hundra procent bonde». Idag fick jag även hem min beställning, hade beställt ett par böcker från Adlibris som jag tänkt läsa. Tänkte börja med en norsk bok som jag hört så gott om. Böcker är faktiskt ibland bättre än film eftersom man kan liksom skapa en egen bild på hur personerna i boken och miljön ser ut. Det finns liksom ingen som bestämmer hur allt ser utom du själv och författaren förstås men det går ju alltid å dröma sig vidare. If it makes sense.

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Anonym 18 november 2023 16:30 at 16:30 - Svara

    Du känns som en person som har bra boktips. Har du tips på en feelgood bok? En som inte cirkulerar kring (kärleks relationer) eller ja i allafall inte har det som huvud tema. Gärna något med fint beskrivande språk som drar en in.