Drifting through daydreams.

Så var det söndag och sista dagen i Sousse. Här har det varit kyligt. Ansiktsslöjan lever sitt eget liv och har fladdrat av all vind. Mina fingrar blir lätt lilafärgade och stora som chorizokorvar när det är kallt. Några av mina landsmän går förbi och tittar på mig som om jag vore turist med mina vantar. Sousse är väldigt modern i jämförelse med vår by. På gott och ont. Här finns det olika caféer, restauranger, uteserveringar, aktiviteter och en himla massa bilar, obeslöjade ladies och minibussar. Mina systrar älskar Sousse. Havet, tempot och livet på gatan. Själv föredrar jag byn. Precis alla dagar i veckan. Det ska bli skönt att åka tillbaka.

Vi tog med oss saffran från Sverige och mamma bakade lussebullar i vår nybyggda lägenhet i Sousse. Ingen av mina släktingar har smakat lussebullar tidigare. Det var fint att se de ta deras första tugga av de svenska bröden som de kallar det för haha. Förresten, beklagar för usel uppdatering. Jag skall bli bättre! But first, vad vill ni se/veta om min vistelse här nere?

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar

  1. Umm Zubayr 26 januari 2026 20:27 at 20:27 - Svara

    Allahumma barik så underbart! Må Allah välsigna er vistelse. Din jacka var så fin allahumma barik laki 😍❤️

    • Bint Dahabi 27 januari 2026 10:50 at 10:50 - Svara

      AAMIN hilwah och tack snälla 🥹🥹🪁💋

  2. Emelie 28 januari 2026 06:58 at 06:58 - Svara

    Vill veta om livet en vanlig dag i byn 🌳 vad äter ni för mat, och vad skördar ni själva samt var inhandlas övriga råvaror? 🌽🥩