Vi äger ingen vattenkokare hemma hos oss och helt ärligt talat så vet jag inte hur man använder en vattenkokare. Vill man koka vatten till teet hemma hos oss får man koka vatten på det gamla och hederliga viset med en tekittel. Man fyller på med så mycket vatten man vill ha och lägger den på spisen, och man vet att vattnet är tillräckligt varmt när tekitteln börjar tjuta.

Jag har börjat med en ny rutin som varit bra för min mage. Varje morgon kokar jag vatten på låg värme för att vattnet ska få koka ordentligt i lugn och ro. Jag häller en matsked chiafrön i en tekopp och när vattnet i tekitteln är tillräckligt varmt häller jag det över i tekoppen med chiafrön i. Sedan blandar jag med en sked och låter det svalna lite innan jag dricker upp allt på tom mage. Man kan även tillsätta citron om man vill.

Några fördelar med att dricka chiafrön: bra för matsmältningen, minskar uppblåsthet, chiafrön är full av näringsämnen (omega-3 fettsyror, antioxidanter, magnesium mm) och bra för huden!

Girlie to girlie 🎀

Lämna en kommentar